Friday 17 August 2012



salam semua semoga kalian semua sihat dan sejahtera hendaknya
sekarang ini bersamaan 28 ramadhan 1433 hijrah,bermakna cuma tinggal satu hari saja lagi untuk kita menyambut 1 syawal 1433 hijrah iaitu hari kemenangan untuk umat islam dalam mengharungi pelbagai ujian di dalam bulan ramadhan yang mulia..

'1 syawal iaitu hari raya hari yang kita sangat tertunggu-tunggu terutamanya kanak-kanak,tidak kurnang juga orang dewasa dalam meraikan hari yang berbahgia ini haruslah kita tidak melupakan pada saudara kita yang kurang bernasib baik bukan setakat di malaysia tetapi yang paling utama kepada mereka di luar sana, yang mana dikala ini mereka dalam kesengsaraan dan darurat yang amat hebat..

Warga islam di Rohingya sedang dalam kesengsaraan, mereka di sembelih tidak kira kaum lelaki perempuan tua muda malahan kanak-kanak tidak terkecuali dalam pembersihan etnik tersebut. disini kita bersyukur segalanya mudah, senang keselamatan terjamin. alhamdulillah.. disini saya minta kalian menggambarkan ia begini, kita hidup dimalaysia sekarang, ada di kalangan penduduk minoritinya berbangsa yahudi dan mereka melakukan sesuatu yang kita benci kerosakan di tempat kita , sedangkan kita memang teramat memusuhi yahudi, jadi apa yang kita lakukan? saya pasti ramai antara kita yang berkumpul berpakat pergi menyerang yahudi tersebut tidak teragak-agak untuk kita menyembelih mereka bukan? jikalau boleh tapak rumahnya pun akan kita cabut.. begitulah gambaran kita terhadap sakit hati dan geramnya kita pada kaum yang bernama yahudi itu (hanya gambaran sahaja)..sekarang cuba kita terbalikkan cerita tadi di mana Rohingya itu adalah kaum minoriti di Myanmar dan dan gambaran penduduk mijoriti terhadap puak Rohingya yang beragama islam ini sebagai ancaman, mereka tidak suka dan tidak menyenangi, tiba-tiba dikhabarkan dikalangan kaum mereka disakiti atau diganggu oleh kaum minoriti ini, pastinya mereka tidak berdiam umpama menyimbah petrol di bara api bukan..

Harus diingat kaum rohingya itu beragama islam tetapi tidak semestinya mereka yang beragama islam itu besifat baik belaka, mereka manusia biasa ada juga yang beragama islam tetapi berperangai mengalahkan syaitan dan ini ialah antara eleman petrol tersebut,mereka inilah punca segala angkara durjana ini.. yang menjadi mangsa adalah mereka yang tidak berdosa bersalah. apa yang terjadi akhirnya perbalahan terjadi, penyembelihan,pembunuhan dan sehingga keperingkat pembersihan etnik terjadi, pada kita kaum myanmar yang beragama buddha itu bersalah 100%!! kerajaan-kerajaan islam lainnya menyalahkan pemerintah myanmar kerana tiada tindakam untuk menghentikan kemelut ini. Kalian mesti terkejut kalau aku menyatakan pendirian aku sendiri yang mana sememangnya Kerajaan Myanmar tidak bersalah sama sekali!! benar junta myanmar tidak perlu rasa bersalah, pada mereka ini adalah untuk mempertahankan bangsa,kaum,keturunan dan kepercayaan buddha mereka, dan pada mereka tindakan mereka ini betul dan tidak menyalahi akidah buddha mereka, laknattullah ini bukan punya iman mereka hanya berpegang pada kepercayaan mereka sahaja tentunya tindakan mereka juga tidak berperi langsung, Alangkan orang islam yang punya iman juga ada yang bertindak mengalahkan binatang...

Agak-agak kalian semua, sekiranya kita sedang menyembelih sekumpulan kaum yahudi yang melakukan kerosakan di tempat kita adakah pemerintah kita menyebelahi yahudi tersebut?? jawapan pada kalian..
jadinya yang menjadi persoalan ialah siapa pula yang harus bertindak? yang harus membantu? jawapannya adalah kita sendiri iaitu saudara seislam mereka, dimana perginya pemerintah islam yang konon-konon hebat itu?? mana najib yang menjadi anggota totok OIC yang tegar? mana si bambang pemerintah islam yang mejoriti islam terbesar di asia tenggara? mana si kerabat bolkiah yang dikatakan terkaya di dunia? mana si kerabat saud yang dikatakan payung kerajaan islam selepas kejatuhan empayar Uthmaniah?? mana pak-pak arab yang kaya raya?? Harammm!!! semua diam ini baru kisah sedih di Rohingya belum lagi cerita lawak seram campur ngeri di Palestin, jangan mimpi la kalian wahai pemerintah islam semua.sengaalllll!!.kalian (pemerintah2 islam) yang harus dipersalahkan karana tidak sedikit pun memberikan bantuan dan sokongan.

Kita yang melolong seperti ternampak asmah memakai tudung untuk meminta mereka berhenti ini kenapa? kita perlukan tindakan labih tegas dan drastik untuk menghentikan segala kerosakan dan pembunuhan ini, kenapa kita boleh membawa masuk penduduk china masuk tetapi tidak penduduk rohingya ini untuk berlindung di negara kita? kalau dahulu masih ingat lagi kita pernah membawa masuk penduduk kemboja ke malaysia, dan ada antara mereka yang sudah berkahwin dengan penduduk tempatan kita, jadinya kenapa tidak penduduk rohingya ini yang sememangnya beragama islam saudara kita diberikan akses yang sama, sediakan dokumen lengkap serta data rekod kemasukan untuk mereka untuk memudahkan pengesanan sekiranya mereka melakukan sesuatu yang salah dari membiarkan berjuta rakyat indon,myanmar,china,india,vietnam dll yang membanjiri malaysia tanpa sebarang rekod sah, ada yang langsung tidak mempunyai apa-apa pengenalan.

Dengan bantuan hubungan politik yang kuat dengan Myanmar kenapa kita tidak gunakannya sebagai alat atau medium untuk menyatakan pendirian kita? menyalurkan bantuan secara terus tanpa melibatkan orang tengah, berunding dikalangan negara-negara islam lain untuk tidak melakukan hubungan diplomatik dengan myanmar ini dan banyak lagi cara yang sepatutnya difikirkan oleh mereka yang lebih layak yang kerjanya memang hanya untuk berfikir,aku sekadar cuma merapu sahaja.

Warga islam di syria juga begitu, kejadian terbaru merupakan kejadian yang menyayat hati meragut nyawa kanak-kanak akibat perang saudara, kawasan penduduk dibedil menggunakan roket dan peluru berpandu dilancar menggunakan jet pejuang disasarankan ke penempatan penduduk, mana letaknya..sedang mereka dalam bulan puasa mereka masih tidak teragak-agak untuk bersifat mengalahkan haiwan  (terlalu lembut) binatang!! itulah ayat yang layak menggambarkan sifat tercela mereka, yang mengaku diri mereka ini islam, bagaimana jenis ajaran islam yang mereka anuti? adakah ianya ajaran islam mazhab zionis?? ia kita tidak tahu..kalau di rohingya ini masih tidak dapat diselesaikan ini kan pula masalah besar di Syria..sekurang-kurangnya ianya hanya perang saudara si pembunuh dan yang di bunuh adalah orang islam sendiri, letaklah sebarang kospirasi disebalik kejadian di syria ini sekalipun yang pasti setiap masalah ada penyelesaian..





bersambung ade lagi nanti ....(weih...dah nak balik nie nak mengemas kain baju esok nak balik sambut raya di kampung yahooo!!)

nota: hari2 terakhir kerja saya mengucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin.yooshii


No comments:

Post a Comment