Wednesday 20 February 2013

TRALEL LOG

Assalamualaikum....

Haii all lamakan aku tak up date..mesti ada yang selalu singgah pastu bengan pasai aku lama tak up date hihihi...aku bercuti panjang almost 2 weeks..percutian paling panjang yang pernah aku apply..dah mcm cuti penggal lak..anyway salam semua, apa khabar diharap sihat selalu..

Percutian panjang aku kali ini bukan sesaje tetapi dah di rancang rapi oleh kami, bermula dari awal tahun lepas kami berdua membuat perancangan yang rapi but in slowly flow not rushing at all..bermula dengan memilih lokasi, waktu sesuai, budget, pemilihan pengangkutan yang paling ideal and segala perkara yang kecil2 sekalipun kami harus ambil kira..

Bermula dengan memilih lokasi kami bersepakat untuk memilih tempat yang kami rasakan mudah untuk dituju dan selamat, mengambil kira jarak dan budget serta perkara2 yang bakal membuatkan kami untuk tidak terlalu berdepan dengan advature yang melampau..hihihi..bukan takutkan cabaran tetapi aku berpergian berdua bersama isteri keselamatan dia harus aku ambil kira..

Memilih tarikah dan waktu yang sesuai juga perlu, ini kerana memudahkan kami untuk apply cuti panjang tanpa untuk menggunakan cuti tahunan kami, kerana seperti aku sendiri aku aku apply cuti forward dari tahun baru cina dan cuti baki tahun lepas, dan isteri aku pula cuti kompasri yang tidak perlu untuk dia memohon cuti tahunan..so jimat cutu kami hihihi..

Budget yang kami peruntukkan juga perlu diambil perhatian serius chewahh.. hihihi walaupun najib mengumumkan br1m 2.0 tidak bermakna kami hadap sangat dengan duit tu, walaupun borang permohonan tu baru semalam kami submit... hii eh pe lak melalut nie..kami pastikan budget kami mencukupi, kami bertanya pada rakan2 yang dah kesana berapa kos yang perlu dibawa dan melakukan pencarian maklumat sendiri di google dan mendptkn maklumat dari sumber2 yang lain juga..hasilnya fiyuhhhh!!!..

Jangan abaikan pengankutan kerana ianya akan banyak membantu kamu dalam menjimatkan kos dan masa kamu kelak, so be aware for this point, pastikan ianya dimasukkan dalam listed yang patut kamu google, banyak pilihan pengangkutan hanya kita sahaja yang kena bijak memilih mana yang lebih berbaloi, mudah, selamat dan murah..

Dan terakhir kami banyak mengumpul maklumat dari pengalaman rakan2 dari internet dari jiran kami cek Badri hihihi glamor cek Bad wakaka!! dari mas2 dan bapak2 yang ada di Malaysia serta rakan kami yang berada di seberang..,hasilnya kami penuh dengan maklumat yang bermacam2 so lain kali jgn byk sangat kumpul maklumat nanti jadi pening sendiri..hihihi..antara maklumat yang kami kumpul ialah tantang kos, pengangkutan,penginapan, keadaan, keselamatan, kemudahan dan makanan..

nak enjoy foto?? hihihi mesti la nak kan.. ok aku bawa korang jalan2 bersama kami..jom follow,opss...sebelum tu buku merah jangan lupa bawa yoshhhh!!

No comments:

Post a Comment